• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası

 Experts Ulaştırma Logo
KOMPLE TAŞIMACILIK
PARSİYEL TAŞIMA
HAVA KARGO TAŞIMA
DEPOLAMA
E-Fatura

Excell

LOWBED TAŞIMACILIK

Lowbed Taşımacılığı Nedir, Kimler Yapar?

 

Lowbed taşımacılığı, ağır yük taşımacılığı yapan nakliye firmalarının verdiği hizmetlerden biridir. Lowbed taşımacılığının diğer ismi ölçü dışı taşımacılıktır. “Lowbed nedir?” sorusunun cevabı, lowbed taşımacılıkla ilgili daha fazla bilgi edinilmesini sağlar. Uluslararası ve yurt içi karayolu taşıma yönetmeliğine göre standartların dışında, normal kamyonlarla veya tırlarla taşınamayacak büyüklükte, uzunlukta, genişlikte veya tonajda olan yüklerin taşınmasını sağlayan yarı römorklara lowbed denir. Türkçeye alçak yatak olarak çevrilen lowbed, dorse denilen taşıtların arkasındaki kasalarla ağır yüklerin taşınması mantığına dayanır. İnşaat makineleri, iş makineleri ve tanklar gibi araçlar ağır yük taşımacılığında yol stabilizasyonunu bozduklarından ve hız seviyeleri düşük olduklarından ağır yüklerin taşınmasında lowbed araçlar kullanılır.

Lowbed araçları ile neler taşınır?

  • Vinç malzemeleri,
  • İnşaat ve iş makineleri,
  • Tekneler ve yelkenliler,
  • Rüzgar tribünleri,
  • Boru hatları,
  • Köprü kirişleri,
  • Çelik kafes konstrüksiyonlar,
  • Tekerli vinçler gibi ağır yükler lowbed nakliye ile taşınan başlıca yükler arasındadır.

 

Experts Ulaştırma Karayolu Taşımacılığında Ağır ve Gabari Dışı Proje Taşımacılığı yapmaktadır.

Faaliyet alanları;

  • Üretim Amaçlı Fabrikaların Makine ve Yedek Parçaları
  • Ağır Tonajlı Taşımalar - Proje Taşımaları
  • Endüstriyel Tesis Yatırım Taşımaları
  • Size Özel Çözümler
  •  


Taşıma Kapasitemiz

40 metre uzunluktan, 4.10 metre yüksekliğe, 6.0 metre genişliğe ve 100.000 Kg tonaja kadar aktarmasız ve karadan yüklerinizi sorunsuz bir şekilde taşıyabiliyoruz.

Geniş, uzun ve yüksek her türlü ağır ve gabari dışı taşımalarınız "özel taşıma müsaadeleri" ve "öncü hizmetleri" ile güvenilir bir şekilde teslim edilmektedir.

Koçanlar bünyesinde faaliyet gösteren proje departmanı, alt ve üst yapı, yol, toplu konut, baraj ve diğer tüm inşaat proje taşıma işlerini anahtar teslim olarak sunmaktadır.

Ölçülerinin özelliği bakımından varış noktalarına tek yol kullanarak götürülemeyen objelerin, tüm taşıma modlarının kullanılarak ( multimodel ) bu taşımanın yerine ulaştırılmasıdır

Her türlü türbin, trafo, santraller, özel ekipmanlar, büyük kazanlar, kuleler, rüzgar gülleri, ağır makineler, iş makineleri, silolar, tarım makineleri, askeri malzemelerin taşınmasında,

  • Karayolu - Denizyolu - Demiryolu
  • Denizyolu - Demiryolu
  • Demiryolu - Karayolu

Seçeneklerinin bir araya getirilerek komple yaptığımız hizmetlerdendir.

Yurtdışı ve yurtiçi tüm özel proje taşımalarınız CMR konvansiyonu ve HSE koşulları kapsamında kendi araç parkımız ve partner firma araç parklarımız ile emin ve güvenli bir şekilde gerçekleştirmekteyiz.


Neden Yol İzin Belgesi Alırız?
Bu sorunun tüm cevaplarını Karayolları Trafik Yönetmeliği’nin 128. Maddesinde bulabiliyoruz. İlgili yönetmeliğe aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDocuments/KGMdocuments/Trafik/KanunYonetmelik/128MaddeDegisiklik.pdf
 Ben sadece yarı römorklu araçlar ile ilgili kısımlardan bahsedeceğim. Nakliye yapan tırların aşağıdaki kriterlerden herhangi birini aşması durumunda Karayolları Genel Müdürlüğü’nden Yol İzin Belgesi alması gerekiyor;
  • 16,50m uzunluk
  • 2,55m genişlik
  • 4,00m yükseklik
  • 40 ton ağırlık (Ağırlık için 5% yasal tolerans vardır)

Sıkça sorulan sorulardan bir tanesi:
-          Aracımız xxxxx kantarında(*) yüksüz iken bağlandı. Bunu yapma yetkileri var mı?
Cevap: İki önemli nokta var;
  1. Aracınızı ölçüleri veya ağırlığı yukarıdaki maddelerden birisini aşıyor mu? Eğer cevap evet ise kantarın size cezai işlem uygulaması gerekir. Aracınızın yüksüz olması bu şartlardan muaf olduğunuz anlamına gelmez.
  2. Kantarların aracınızı bağlama yetkisi yoktur. Sadece aracınıza ceza kesebilir, aracınızı bağlayıp rehin almaz.

Yol İzin belgesini firmalar kendileri de alabilir müşavir firmalar aracılığı ile de belge alınabilir. Genellikle nakliye firmaları bu iş için müşavir firmalar ile çalışırlar. Belgelerini kendisi alan firmalar için süreç aşağıdaki gibidir.
  1. Ziraat Bankası şubelerine gidip 9156 nolu vergi tertip koduna firmanız adına  yatırıyoruz. 
  2. Karayolları Genel Müdürlüğü web sitesi ana sayfasında “Özel Yük Taşıma İzin Belgesi” butonunu tuşluyoruz.
  3. Açılan sayfada “Başvuru” ve “Başvuru Sorgulama” butonları mevcut yani yapmış olduğunuz başvuruları da buradan takip edebilirsiniz.
  4. Başvuru sayfasında araç bilgileri, yük bilgileri, aracın yüklü haldeki bilgileri ve ödeme bilgilerini giriyoruz. Son olarak güzergâhımızı belirliyoruz ve belge başvurumuz tamamlanmış oluyor.
Mesleğim gereği birçok farklı ülkeden yol izin belgesi aldığım için gönül rahatlığı ile şu yorumu yapabiliyorum: Türkiye yol izin belgesini hemen hemen en hızlı ve en ucuz veren ülke. Ayrıca belge almak için bürokrasiniz de oldukça azdır. Bazı ülkelerde yol belgesi almak için lastik çaplarına varana kadar size soruluyor üstelik başvurunuzdan 2-3 gün sonra.
Tabii Türkiye’de de belge alanların bilmesi gereken bazı çok temel kurallar var. Bunlar Başlıca;
  • Yol izin belgesinde yazan bilgiler tamamen bildirim esaslıdır yani yükünüz beyanınıza göre farklılık gösteriyorsa belge, geçerliliğini yitirir.
  • Aldığınız yol belgesi aracınızın yükü taşıyabileceği anlamına gelmez. Aracınızın yükü taşınabilirliğini belirleyen unsur çekici ve dorsenizin toplam istiap haddidir.
  • İmza ve mühür ile onaylanan belge üzerinde değişiklik yapılamaz, hatalı bildirim yaptıysanız tekrardan belge başvurusu yapmanız gerekiyor.
  • Yol belgesi aldığınız nakliyelerde mutlaka eskort bulundurmanız gerekir.
  • 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu bizim için bağlayıcı kanunların başında gelir.
  • Yol izin belgesi bölünemez tek parça yük için verilir. (Bazı özel durumlar hariç)
  • Yol izin belgesini 15 gün içerisinde, belgeye başvurduğunuz güzergâhta ve başvuru yaptığınız yük için sadece bir defa kullanabilirsiniz.
Ayrıca taşıma sırasında uyulacak genel koşullar da var ben bunları sizin için aşağıda kısaca bildiriyorum;
  • Yol izin belgesine tabi nakliyeler sadece güneş ışığında yapılır. Yani hava karardığında nakliye durmalıdır. Aynı zamanda araçlar da yola park edilmemelidir.
  • Gabari dışı (16,50*2,55*4,00 ebatlarını geçen) taşımalarda arkadan kolayca görülecek şekilde kırmızı flama veya işaretler konulması gerekiyor. Bu işaretlerin ebatları 30*30cm’nin altında olmamalı.
  • Eskort araçları tek yönlü yollarda tırların arkasında, çift yönlü yollarda ise önünde bulunmalı ve aralarındaki mesafe 50m’yi geçmemeli.
  • Tırlar ile konvoy oluşturulmaması gerekiyor.
  • Eskort araçlarında hepimizin bildiği gibi “Uzun ve Geniş Araç” yazısı olması gerekiyor.
  • Yol belgesi Karayolları ağında bulunan yollar için geçerlidir. Örneğin Halkalı’ya nakliye yapıyorsanız İstanbul BŞB’den de ayrıca yol belgesi almanız gerekiyor.
Yol izin belgesi almak için gerekli olan hesaplamayı aşağıda kısa bir örnek ile belirttim. Bu hesaplamada referans alınan rakamlar sabit değildir ve güzergâh üzerindeki yol kapasitesinin asgari şartlarına göre belirlenir. Yani güzergâhınızda dingil başına yük kapasitesi 9 ton olan bir yol var ise yol izin belgenizin de bu şartlar doğrultusunda onaylanır. 

https://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/SiteTr/Root/ozelyuk.aspx

T.C. ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞI KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

D13122019.40764

 

A - GENEL ŞARTLAR

 

  1. 1.  BU BELGEYI KULLANACAK KIŞI BELGEDE YER ALAN BILGILER VE TAŞIMA KOŞULLARINI KABUL ETMIŞ SAYILIR.

 

  1. 2.  BU BELGE, BAŞVURUDA BEYAN EDILEN BILGILERIN DOĞRULUĞU ESAS ALINMAK KAYDIYLA DÜZENLENMIŞTIR. BEYAN EDILEN BILGILERIN YANLIŞ OLMASINDAN İDARE SORUMLU DEĞILDIR.
  2. 3.  ÖZEL YÜK TAŞIMA İZIN BELGESI TAŞINAN YÜKÜN BÖLÜNEMEZ OLMASI ŞARTI ILE VERILMIŞTIR. YOL BOYU KONTROLLERINDE YÜKÜN BÖLÜNEBILIR OLMASININ ANLAŞILMASI HALINDE GEÇERLI OLMAYIP, SORUMLULUK İDAREYE AIT DEĞILDIR.

 

  1. 4.  BU BELGE, 4925 SAYILI KARAYOLU TAŞIMA KANUNU'NUN ILGILI HÜKÜMLERI GEREĞINCE VERILEN; YETKI BELGESI, GEÇIŞ BELGESI, TAŞIT BELGESI V.B. BELGELERIN YERINE GEÇMEZ.

 

  1. 5.  TEHLIKELI MADDELERIN KARAYOLUYLA TAŞINMASI HAKKINDA YÖNETMELIK HÜKÜMLERI SAKLIDIR.

 

  1. 6.  TAŞIMANIN YAPILABILMESI IÇIN; ARACIN TOPLAM AĞIRLIĞININ TESCIL BELGESINDE VEYA ILGILI ONAYLI BELGESINDE BELIRTILEN SINIRLARI GEÇMEMESI GEREKMEKTEDIR. GEÇMESI HALINDE BUNDAN IDARE SORUMLU DEĞILDIR.
  2. 7.  İMZALANMAK VE MÜHÜRLENMEK SURETIYLE ONAYLANMIŞ OLAN BELGEDE DEĞIŞIKLIK YAPILAMAZ.

 

  1. 8.  TAŞIMANIN YAPILABILMESI IÇIN; 2918 SAYILI KARAYOLLARI TRAFIK KANUNU ILE BU KANUN'A BAĞLI OLARAK ÇIKARILAN KARAYOLLARI TRAFIK YÖNETMELIĞI'NDE BELIRTILEN KURALLARA UYULMASI ZORUNLUDUR. BUNLARDAN BAŞKA:

B - TAŞIMA SIRASINDA UYULACAK GENEL KOŞULLAR

 

  1. 1.  TRAFIK GÜVENLIĞINI TEHLIKEYE SOKMAMAK IÇIN GÜNÜN KARARMASINDAN ITIBAREN GÜN AYDINLANINCAYA KADAR VE HAVA ŞARTLARININ ELVERMEDIĞI HALLERDE ARAÇ YOLUNA DEVAM ETTIRILMEYECEKTIR. YOL PLATFORMUNDA PARK EDILMEYECEKTIR.

 

  1. 2.  GABARI DIŞI TAŞIMALARDA ARAÇLARIN GÖRÜNÜRLÜĞÜNÜ SAĞLAMAK ÜZERE SOL DIŞ KENARINA ÖNDEN VE ARKADAN KOLAYCA GÖRÜLEBILECEK ŞEKILDE 30X30 CM EBADINDAN KÜÇÜK OLMAYAN KIRMIZI RENKLI FLAMA VEYA IŞARETLER KONULACAKTIR.

 

  1. 3.  GENIŞ VE UZUN YÜKLERIN TAŞINMASINDA VEYA GENIŞ VE UZUN ARAÇLA TAŞIMA YAPILMASI HALINDE BÖLÜNMÜŞ YOLLARDA TAŞIMAYI YAPAN ARACIN ARKASINDA, IKI YÖNLÜ YOLLARDA ÖNÜNDE ESKORT BULUNDURULACAKTIR. ESKORTLA TAŞIMAYI YAPAN ARAÇ ARASINDA 50M DEN FAZLA AÇIKLIK OLMAYACAKTIR.

 

  1. 4.  ÖZEL YÜK TAŞIMALARINDA YÜK TAŞIYAN ARAÇLARLA KONVOY OLUŞTURULMAYACAKTIR.

 

  1. 5.  GENIŞ YÜKLERIN TAŞINMASINDA VEYA GENIŞ ARAÇLA YAPILACAK TAŞIMADA ARACIN ÖN KISMINA (DİKKAT GENİŞ ARAÇ), UZUN YÜKLERIN TAŞINMASINDA VEYA UZUN ARAÇLA YAPILACAK TAŞIMADA ISE (DİKKAT UZUN ARAÇ), HER IKI DURUM DA MEVCUT ISE (DİKKAT UZUN VE GENİŞ ARAÇ) IBARELERI YAZILI BIR LEVHA KONULACAKTIR.

 

  1. 6.  TAŞIMAYI YAPILAN YOLDAKI SANAT YAPILARINA, KÖPRÜLERE, TÜNELLERE, YOLA, YOL BOYU TESISLERINE VE ÜÇÜNCÜ ŞAHISLARA KARŞI VERILECEK ZARARLARDAN TAŞIMAYI YAPAN SORUMLUDUR. TAŞIMACI VERECEĞI ZARARLARI PEŞINEN ÖDEMEYI KABUL EDER.

 

  1. 7.  BU BELGEDE BELIRTILEN ŞARTLAR; KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ'NÜN AĞINDA BULUNAN YOLLAR, KÖPRÜLER VE TÜNELLER IÇIN GEÇERLIDIR. TAŞIMA GÜZERGAHINDA DIĞER KURULUŞLARA AIT YOLLARIN BULUNMASI DURUMUNDA, BU YOLLARDA TAŞIMA YAPILABILMESI ILGILI KURULUŞLARDAN AYRICA IZIN ALINACAKTIR.

 

  1. 8.  KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜNCE NAKLINE MÜSAADE EDILEN BU YÜKÜ BELIRTILEN GÜZERGAH ÜZERINDE TAŞIMAYA BAŞLAMADAN ÖNCE YOL, KÖPRÜ, TÜNEL VE HAVA DURUMU HAKKINDA BILGI ALINACAKTIR. BILGI ALINMAKSIZIN YAPILAN TAŞIMADAN DOLAYI MEYDANA GELECEK OLUMSUZLUKLARDAN KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SORUMLU DEĞILDIR.

 

  1. 9.  KÖPRÜLERIN, BAŞ ÜSTÜ LEVHALARININ, YAYA ÜST GEÇITLERININ, ENERJI NAKIL HATLARININ VB. GABARI TEŞKIL EDEN YAPILARIN ALTINDAN, TÜNELLERDEN GEÇERKEN TAŞIMA YAPAN TARAFINDAN KONTROLLÜ GEÇIŞ YAPILACAKTIR.

 

  1. 10.  ARAÇ KÖPRÜYE GIRMEDEN 15M ÖNCE TAM BIR DURUŞ YAPACAKTIR. KÖPRÜ ÜZERINDEKI ARAÇLAR BOŞALTILIP TAŞIT TRAFIĞINE KAPATILACAK; ARAÇ KÖPRÜYÜ ORTALAYARAK 5 KM/ SAAT SABIT HIZLA KÖPRÜDEN GEÇECEKTIR. KÖPRÜDEN GEÇIŞ SIRASINDA FREN VE DURUŞ YAPMAYACAKTIR.

 

  1. 11.  KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ, NAKLINE MÜSAADE EDILEN BU YÜKÜ BELIRTILEN GÜZERGAH ÜZERINDEKI KÖPRÜLERIN VE YOLUN TAŞIMAYA MÜSAIT BULUNDUĞU HAKKINDA HIÇBIR GARANTI VERMEZ. BU IZIN BELGESI BIR GARANTI BELGESI DEĞILDIR.

 

  1. 12.  TAŞIMA IZNI VERILEN GÜZERGAH ÜZERINDE, TAŞIMA SÜRESI IÇINDE GABARI VE KÖPRÜ TAŞIMA TAHDITLERININ ORTAYA ÇIKMASI HALINDE TAŞIMA IZNI GEÇERSIZ SAYILIR. BU DURUMDA YENI BIR GÜZERGAH VERILMEK SURETIYLE IZIN BELGESI DEĞIŞTIRILECEKTIR. YENI GÜZERGAH VERILEMEMESI VEYA VERILEN GÜZERGAHIN TAŞMAYA UYGUN OLMAMASI DURUMUNDA IZIN BELGESI İDARECE GERI ALINACAKTIR.

 

  1. 13.  BU BELGEDEKI ŞARTLARA AYKIRI VEYA IZINSIZ TAŞIMA YAPAN ARAÇLAR ZABITACA TRAFIKTEN MEN EDILIR.

 

  1. 14.  İLGILI MAKAMLARCA AĞIR TAŞITLARIN TRAFIĞE ÇIKMASINA MÜSAADE EDILMEDIĞI DURUMLARDA TAŞIMA YAPILMAYACAKTIR.

 

C - TAŞIMA SIRASINDA UYULACAK ÖZEL KOŞULLAR

 

  1. 1.  TAŞIMA IŞINE BAŞLAMADAN ÖNCE ILGILI TRAFIK KURULUŞLARINA BILGI VERILECEKTIR.

 

  1. 2.  ÖNDE VE ARKADA ESKORT BULUNDURULACAKTIR. TRAFIK AKIŞINI AKSATMADAN, YOL KENARINDAKI TRAFIK IŞARETLERI VE KENAR TAŞLARINA ZARAR VERMEDEN, KONTROLLÜ OLARAK GEÇILECEKTIR.


https://uygulama2.kgm.gov.tr/OzelYukWeb/Sayfalar/Genel/AnaSayfa.aspx?r=1223775591

Karayolları yol izin Belgesi

 Karayolları izin Belgesi

 

YURT DIŞI FTL TAŞIMA
Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar7.93247.9641
Euro9.38769.4252
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi2
Bugün Toplam25
Toplam Ziyaret22130
Yetki Belgesi
           Experts Ulaştırma Yetki Belgesi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
Araç Yetki Belgesi Sorgulama

Hava Durumu