• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
 Experts Ulaştırma Logo
KONTEYNER TAŞIMACILIK
KOMPLE TAŞIMACILIK
PARSİYEL TAŞIMACILIK
DENİZ YOLU TAŞIMACILIK
CANLI DESTEK

Proje Yük Taşımacılığı

Lojistik Çözümler Yükleme, Lojistik Çözümler Yük Taşıma, Lojistik Çözümler Taşımacılık, Lojistik Çözümler Nakliye, Lojistik Çözümler Nakliyat, Lojistik Çözümler Ev Eşyası, Lojistik Çözümler Nedir, Lojistik Çözümler Lojistik, Lojistik Çözümler Yük, Lojistik Çözümler Eşya, Lojistik Çözümler Yükleme, Lojistik Çözümler Yükleme Nedir, Lojistik Çözümler Nakliye Firmaları, Lojistik Çözümler Gaziantep Nakliye Firmaları, Lojistik Çözümler Gaziantep Şehirler Arası Nakliye, Lojistik Çözümler Şehirler Arası Taşımacılık Firmaları, Lojistik Çözümler Şehir İçi Parsiyel, Lojistik Çözümler Lojistik, Lojistik Çözümler Depolama, Lojistik Çözümler Ağırlık, Lojistik Çözümler Yük, Lojistik Çözümler Taşıma, Lojistik Çözümler Taşma, Lojistik Çözümler Kargo, Lojistik Çözümler Ambar, Lojistik Çözümler Ambarı, Lojistik Çözümler Ambarları, Lojistik Çözümler Taşımaları, Lojistik Çözümler Yüklemeleri, Lojistik Çözümler Proje Taşıma, Lojistik Çözümler Danışmanlık, Lojistik Çözümler Verimlilik, Lojistik Çözümler Nakliye Fiyatı, Lojistik Çözümler Gaziantep Ambarı, Lojistik Çözümler İstanbul Ambarı, Lojistik Çözümler İzmir Ambarı, Lojistik Çözümler Diyarbakır Ambarı, Lojistik Çözümler Ankara Ambarı, Lojistik Çözümler Bursa Ambarı, Lojistik Çözümler Gebze Ambarı, Lojistik Çözümler Çorlu Ambarı, Lojistik Çözümler Kocaeli Ambarı, Lojistik Çözümler Adana Ambarı, Lojistik Çözümler Konya Ambarı, Lojistik Çözümler Kayseri Ambarı, Lojistik Çözümler Antalya Ambarı, Lojistik Çözümler Erzurum Ambarı, Lojistik Çözümler Malatya Ambarı, Lojistik Çözümler Elazığ Ambarı, Lojistik Çözümler Samsun Ambarı, Lojistik Çözümler Gaziantep Nakliyat, Lojistik Çözümler İstanbul Nakliyat, Lojistik Çözümler İzmir Nakliyat, Lojistik Çözümler Diyarbakır Nakliyat, Lojistik Çözümler Ankara Nakliyat, Lojistik Çözümler Bursa Nakliyat, Lojistik Çözümler Gebze Nakliyat, Lojistik Çözümler Çorlu Nakliyat, Lojistik Çözümler Kocaeli Nakliyat, Lojistik Çözümler Adana Nakliyat, Lojistik Çözümler Konya Nakliyat, Lojistik Çözümler Kayseri Nakliyat, Lojistik Çözümler Antalya Nakliyat, Lojistik Çözümler Erzurum Nakliyat, Lojistik Çözümler Malatya Nakliyat, Lojistik Çözümler Elazığ Nakliyat, Lojistik Çözümler Samsun Nakliyat, Lojistik Çözümler Gaziantep Taşıma, Lojistik Çözümler İstanbul Taşıma, Lojistik Çözümler İzmir Taşıma, Lojistik Çözümler Diyarbakır Taşıma, Lojistik Çözümler Ankara Taşıma, Lojistik Çözümler Bursa Taşıma, Lojistik Çözümler Gebze Taşıma, Lojistik Çözümler Çorlu Taşıma, Lojistik Çözümler Kocaeli Taşıma, Lojistik Çözümler Adana Taşıma, Lojistik Çözümler Konya Taşıma, Lojistik Çözümler Kayseri Taşıma, Lojistik Çözümler Antalya Taşıma, Lojistik Çözümler Erzurum Taşıma, Lojistik Çözümler Malatya Taşıma, Lojistik Çözümler Elazığ Taşıma, Lojistik Çözümler Samsun Taşıma, Lojistik Çözümler Gaziantep Parsiyel, Lojistik Çözümler İstanbul Parsiyel, Lojistik Çözümler İzmir Parsiyel, Lojistik Çözümler Diyarbakır Parsiyel, Lojistik Çözümler Ankara Parsiyel, Lojistik Çözümler Bursa Parsiyel, Lojistik Çözümler Gebze Parsiyel, Lojistik Çözümler Çorlu Parsiyel, Lojistik Çözümler Kocaeli Parsiyel, Lojistik Çözümler Adana Parsiyel, Lojistik Çözümler Konya Parsiyel, Lojistik Çözümler Kayseri Parsiyel, Lojistik Çözümler Antalya Parsiyel, Lojistik Çözümler Erzurum Parsiyel, Lojistik Çözümler Malatya Parsiyel, Lojistik Çözümler Elazığ Parsiyel, Lojistik Çözümler Samsun Parsiyel, Lojistik Çözümler Gaziantep Komple Taşıma, Lojistik Çözümler İstanbul Komple Taşıma, Lojistik Çözümler İzmir Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Diyarbakır Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Ankara Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Bursa Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Gebze Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Çorlu Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Kocaeli Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Adana Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Konya Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Kayseri Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Antalya Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Erzurum Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Malatya Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Elazığ Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Samsun Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Gaziantep FTL Taşıma, Lojistik Çözümler İstanbul FTL Taşıma, Lojistik Çözümler İzmir FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Diyarbakır FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Ankara FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Bursa FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Gebze FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Çorlu FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Kocaeli FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Adana FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Konya FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Kayseri FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Antalya FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Erzurum FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Malatya FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Elazığ FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Samsun FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Gaziantep Depolama, Lojistik Çözümler İstanbul Depolama, Lojistik Çözümler İzmir Depolama, Lojistik Çözümler Diyarbakır Depolama, Lojistik Çözümler Ankara Depolama, Lojistik Çözümler Bursa Depolama, Lojistik Çözümler Gebze Depolama, Lojistik Çözümler Çorlu Depolama, Lojistik Çözümler Kocaeli Depolama, Lojistik Çözümler Adana Depolama, Lojistik Çözümler Konya Depolama, Lojistik Çözümler Kayseri Depolama, Lojistik Çözümler Antalya Depolama, Lojistik Çözümler Erzurum Depolama, Lojistik Çözümler Malatya Depolama, Lojistik Çözümler Elazığ Depolama, Lojistik Çözümler Samsun Depolama, Lojistik Çözümler Gaziantep Taşıma Lojistik Çözümler İstanbul Taşıma Lojistik Çözümler İzmir Taşıma Lojistik Çözümler Diyarbakır Taşıma Lojistik Çözümler Ankara Taşıma Lojistik Çözümler Bursa Taşıma Lojistik Çözümler Gebze Taşıma Lojistik Çözümler Çorlu Taşıma Lojistik Çözümler Kocaeli Taşıma Lojistik Çözümler Adana Taşıma Lojistik Çözümler Konya Taşıma Lojistik Çözümler Kayseri Taşıma Lojistik Çözümler Antalya Taşıma Lojistik Çözümler Erzurum Taşıma Lojistik Çözümler Malatya Taşıma Lojistik Çözümler Elazığ Taşıma Lojistik Çözümler Samsun Taşıma Lojistik Çözümler Trabzon Taşıma

PROJE YÜK TAŞIMACILIĞI

EXSPERTS proje taşımacılığı hizmetleriyle; gabari dışı kabul edilen ağır ve hacimli yükleri ideal zaman ve maliyetler dahilinde istenilen noktaya ulaştırmaktadır. Müşterilerine sunduğu şeffaf fiyat politikası ile izlenebilir maliyetler yaratan Experts Ulaştırma, müşterilerinin ihtiyaçları doğrultusunda çözümler üretmektedir. 

Experts ulaştırma lowbed taşıma yol analizilerinizi yaparak makina ve techizatınızın hasar görmeden seyir etmesini sağlamaktadır.

https://twitter.com/Experts_ulas

İstenilen Her Nokta ve Süreçte Sektörlere Özel Çözümler

Enerji, endüstri, inşaat, petrol, gaz ve madencilik gibi sektörler için proje taşımacılığı hizmeti veren Experts Ulaştırma, sahip olduğu tecrübeli uzman kadrosu, güvenilir ve güçlü partner ağı ile müşterilerinin ihtiyaçlarına özel çözümler üreterek iş planlarını ortaya koymakta ve kaynak yönetim stratejileri geliştirerek uygulamaktadır.

EXSPERTS’den Baştan Sona Proje Taşımacılığı Hizmeti

EXSPERTS proje taşımacılığı alanında hizmet sunarken; müşterilerine aynı zamanda dış ticaret mevzuatı desteği vermekte, lokal bilgilendirmelerde bulunmaktadır.

EXSPERTS ’ün proje taşımacılığı kapsamında sunduğu hizmetler arasında multimodel – kombine, heavy cargo çözümleri, depo ve aktarma çözümleri, lashing, malzeme sabitleme ve paketleme, sipariş izleme (order monitoring), vinç, survey ve emtea sigortası, belge akışı (post delivery), CMR ve FBL, route survey de yer almaktadır.

Proje Taşımacılığı

Proje taşımacılığında ihtiyaca göre taşıma çözümleri

Transit süre, ürün özelliği, çıkış ve varış noktaları gibi kriterleri göz önünde bulunduran Experts Ulaştırma, müşterilerine uygun olan kara, hava, deniz, demiryolu ve Intermodal taşıma seçeneklerini sunmaktadır. EZPRETS proje taşımacılığı kapsamında liman operasyonları ve vinç organizasyonlarını da yürütmektedir.

 

PROJE TAŞIMACILIĞINDA YOL İZİN BELGELERİ ve KURALLARI

 

Yurtiçi ve yurtdışı proje yük taşımacılığı büyük bir hızla yaygınlaşmaktadır. Proje yük taşımacılığı özel bir uzmanlık gerektiren taşıma şeklidir.Taşıma seyir sırasında yol güvenliğini tehlikeye attığı için karayolu yetkililerinden izin alınmalı, ilgili taraflarca önlemler alındıktan sonra nakliyesi yapılmalıdır. İzin belgesi gabari dışı yol izin belgeleri olarak ifade edilmektedir. Güzergah izinlerinin alınması, taşımanın sağlıklı yapılması için vazgeçilmezdir. Aksi halde nakliye yapılamamaktadır. 

Proje yük taşımacılığı hızla gelişen bir sektör haline gelmektedir. Proje yüklerin, seyahat esnasında diğer araçların ve alt yapının olumsuz etkilenmemesi için devlet karayollarında sorunsuz ve güvenle taşıması temel amaçlardan biridir. Proje taşımacılığı yükün imalat yerinden, gemiden, başka bir taşıttan, fabrikadan veya depodan yüklenmesi ile başlamaktadır.

PROJE TAŞIMA İLE İLGİLİ ÖNEMLİ NOTLAR;

  • Yükü çekecek kapasitede uygun bir karayolu çekicisinin seçimi seyahat boyunca sorunsuz teslimat yapılmasını sağlayacaktır.Uygun römork ve çekicinin belirlenmesi, yükün özellikleri, gidilecek güzergah ve yapılacak kilometre durumuna göre belirlenmektedir.
  • Proje yükün taşıt üstüne alınması, yeterli çeker tonajı olan vinçler vasıtası ile yapılmalıdır. Vinç ile yükleme birçok tedbiri gerektirmektedir. Dayanıklı halat ve ırgatlar gerektirir, hatta güçlü zemin aranmalıdır.
  • Proje taşımacılığında yükleme ve boşaltma mühendislik işlemleri dahilinde yapılmalıdır. Sürücü ve yardımcı personelin ağır yükler konusunda deneyimli olmaları yol koşulları ve zemin etütlerini izler nitelikte bulunmalıdır. Ağır yük taşımacılığında, kılavuz araç uygulaması, vazgeçilmez uygulamalardan bir tanesidir. Proje taşımacılığının ekip işi olduğu unutulmamalıdır.
  • Trafik akışının olduğu karayollarında ve kırsal alanlarda güvenli sürüşün sağlanabilmesi için karayolu yetkililerinin, trafik polisinin, il, ilçe ve köy yetkililerinin ağır yük vasıtasının geçişi konusunda bilgilendirilmesi ve koordineli bir çalışmanın yapılması güvenlik için vazgeçilmezdir.
  • Proje taşımacılığının diğer bir yanı, bir fabrika makinelerinin tamamen sökülüp başka bir ülkeye taşınması ve monte edilmesidir. Diğer bir deyişle fabrikanın tamamen bir yerden başka bir yere taşınmasıdır. Fabrikanın taşınması, son yıllarda işgücü ücretleri yüksek olan ülkelerden işgücü daha düşük olan bölgelerdeki ülkelere yapılmaktadır. Taşıma esnasında başta denizyolları olmak üzere kara ve diğer taşıma modları da kullanılmaktadır. 

Yurtiçinde ve Yurtdışında Bazı Ülkelerde Yol İzin Belgeleri Uygulamaları

Yol izin belgeleri, ağır yük taşımalarda yurtiçinde olduğu gibi birçok ülkede de uygulanmaktadır. Bunlardan bazılarını alarak Türkiye için örnek olup olamayacağını tartışmaya çalıştık. Güzergahın belirlenmesi ve güzergah izinlerinin alınması başlı başına takip edilmesi gereken bir iştir ve müracaatın ilgili mercilere yapılması yasal düzenlemeler çerçevesinde olmalıdır.

Yurtiçinde Yol İzin Belgesi Başvuru Merci

Karayolları kanununa göre gabari dışı yük varsa izne tabi olmaktadır. Karayollarından taşıma için izin alınması gerekmektedir. İzin belgeleri süreli ve süresiz olabilmektedir. Süresiz belgeler aynı güzergahta gidip gelenler için ve tarım sektöründe biçer döver gibi araçlar için verilen belgelerdir. Süreli belgede bir belgenin kullanım süresi 15 gündür ve tek seferliktir. Sabah belge için müracaat edildiğinde akşama alınabilmektedir. Akşam dörtte verdi iseniz ertesi günü akşam dörtte alınabilmektedir. İznin bedeli, genişliği 3.50m, tonajı 30 ton’luk bir yük için de 300 tonluk bir yük için de aynı fiyat olmaktadır.

Proje taşımalarda başında “D” olmayan karayolundan gidiliyor ise ilgili belediyelerden izin alınması gerekir. “D” karayolu demektir.

Ton x km başına inşaat raporları alınması gerekmektedir. Daha önceden geçilen güzergahın, 3 ay sonra yeniden aynı güzergahtan geçilmesi durumunda inşaat raporlarının alınmasına gerek yoktur. Fakat geçilecek yollar köprüler gözle kontrol edilmelidir. Hazırlanan raporun geçerlilik süresi bir yıldır. Bir yıl sonra raporlar yeniden alınması gerekir.

Yol geçiş izin belgesi alınması için başvurulması gerekli kurum, Ulaştırma Bakanlığı Karayolları Şubesidir. Başvuru bir dilekçe ile doğrudan yapılmalıdır.

Yurtdışında Bazı Ülkelerde Yol İzin Belgeleri Uygulamaları

Birçok ülke, karayollarında ağır tonajlı yükler taşınırken karayolu yetkililerinden ve diğer ilgili taraflardan izin alınmasını istemektedir. USA gibi bazı gelişmiş ülkelerde karayolu, otoban yetkilileri yolun durumunu yazılı ve fotoğraflarla anlatan el kitapları basarak bilgilendirme yapmaktadır. Karayolu yetkilileri otoban ve diğer karayollarının son hallerini fotoğraflayarak, köprüler, tüneller, alt geçitler veya yaya üst geçitleri gibi gabari dışı yük taşımacılığını etkileyebilecek karayolu ve yol kenarı yapıları göstermekte ve taşıyıcıyı bilgilendirmektedir.

Kitap bilgileri ve görseller yardımı ile nakliyeci, taşıma güzergahı konusunda kendisi keşif yapmadan bilgi sahibi olmaktadır. Taşıyıcı, nakliyeye başlamadan önce masa başında taşıma planını daha kolay, başarılı ve düşük maliyetle tasarlayabilmektedir. Ağır yük nakliyesi başlamadan önce nakliyeci yükün ölçülerine göre, köprü altlarından aracın geçebileceği kararını verebilmektedir. Eğer güzergah üzerinde yükseklik ölçülerine uymayan geçiş noktaları varsa, alternatif yol araştırması ve bypass geçişleri taşıma öncesinde planlanmaktadır.

 

ABD’nin Teksas eyaleti için oluşturulan Aşırı ağır/aşırı büyük yükler için yol izin belgelerinde bulunan bilgiler şöyledir;

Başvuranın adı soyadı, şirket ismi, şehir, eyaleti, kamyon/traktör tanımlaması yıl model lisans numarası, treyler yılı modeli lisans numarası, Aracın yüksekliği, genişliği uzunluğu, geçişin etkileyeceği rotalar, istenen geçiş zamanı, hareket zamanı, bu belge bir defalık yukarıda belirtilen tarihlerde geçerlidir, sınırsız değildir. Rotayı onaylayan yetkilinin ismi imzası (Prozzi ve Murphy, 2012: 73-85).

Bazı yol izin belgelerinde yukarıdaki bilgilerin yanı sıra lastik ebatları ve numarası, aks sayıları gibi bilgileri de istemekte ve geçişte herhangi bir yolda herhangi bir hasara yol açarsam ödemekle mükellefim gibi ifadelerde bulunmaktadır.

ABD’de diğer eyaletlerin yol izin belgelerinde de benzeri bilgiler bulunmaktadır, birkaç nokta farklı olmakla birlikte geçilecek güzergahlar, yolun km uzunluğu hangi saatler arasında taşıma yapılacağı, araç ve sürücü bilgileri gibi ortak bilgileri içermektedir (Prozzi ve Murphy, 2012: 178-185).

Yol ücretlendirmesi kullanılacak yolun uzunluğuna ve aracın ağırlık ve boyutlarına göre yapılmaktadır. ABD’de birçok eyalet, yol izin belgesinin alınması esnasında tek geçiş için ve sürekli geçiş şeklinde iki tür fiyatlandırma yapmaktadır. Ayrıca izin belgesinde geniş ve uzun araçların gabari yükleri için, önde bir, arkada takipte bir olmak üzere tam donanımlı ışıklı (tepe ışıkları) uyarı ve ikaz yapabilen araçlar ile donatılmış eskortlar istemektedir. Eğer taşıma otobanda yapılacak ise üçüncü bir eskort yan boş şeritte görevlendirilmelidir. Gabari dışı araçlarda ön ve arkadan gece ve gündüz görülecek biçimde “geniş araç” ve “uzun araç” yazılarının bulunması zorunludur. Uyarıcı kırmızı bayraklarda unutulmamalıdır.

Avrupa Birliğinde üye ülkeler, proje taşımacılığına izin konusunda üye ülkelerin one-stop-shop prensibine uyum sağlamalarını istemektedir. Ayrıca AB içinde uygulanacak tek izin belgesi konusunda çalışmaktadır.

Avrupa’nın diğer bir ülkesinde İsveç’te, bir defalık izin alındığında bir defalık geçerli olmakta sürekli izin alındığında bir yıl geçerli olmaktadır.

 

IV.    İznin Alınması

2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu 33. Maddesinde ağırlık ve boyutları bakımından özelliği olan, başka ulaşım sistemleri ile taşınması olmayan ve taşıma sınırını aşıp da taşınması zorunlu olan yüklerin taşınması için, Karayolları Genel Müdürlüğünden izin alınması zorunludur. Özel izin/özel yük taşıma izin belgelerini almak için müracaatlar karayolları genel müdürlüğünün sitesinden kabul edilmektedir (İlgün, 2014: 45-52).

Demiryolu ve karayolu taşımalarında, araçların yükleme ebadını geçer eşyalar Gabari Taşkını (Out of Gauge) olarak kabul edilir, özel taşıma iznini gerektirmekte ve taşıma ücretleri normal ücretlerin çok üstünde oluşmaktadır (Çalış, 2003: 30-45).

 

Yeteri kadar aksa sahip olmayan araçlar kullanılması durumunda, aşırı ağır proje yükleri karayollarına oldukça fazla zarar verebilmektedir. Bu açıdan taşıyıcı firmanın araç parkının oldukça iyi durumda olması gerekmektedir.

İyi bir planlama yapılmaması, yol yapısı ve yol yapım malzemesi dikkate alınmadan yapılan taşımalarda başta karayolunun kendi olmak üzere köprüler, işaret levhaları, trafik lambaları, kaldırımlar ve birçok yol kenarı ve üzeri yapılar hasar görebilmektedir.

Özellikle liman ile sanayi bölgelerini birbirine bağlayan yolların ağır yük taşımalarına elverişli olmaları gerekmektedir. Limanlara büyük ve ağır tonajlı taşımaların, gemi yüklemelerinden dolayı daha fazla olduğu görülmektedir.

 

Yurtiçi Literatüründe Yol İznine Bakış

Her proje lojistiğinde karayolları ile temasa geçip önceden izinlerin alınması gerekir. Taşımanın, yüklemenin ve indirmenin, önceden ilgili resmi kuruluşlara bildirilmesi ve alınan tedbirlerin onaylatılması, tehlikeli işler gerçekleşirken sağlık ekibinin yakın tutulması unutulmaması gereken durumlardır (Yıldıztekin, 2014: 24-32).

Özel yük taşıma izin belgesinin yanında yol raporu da önem kazanmaktadır. Bazı ülkelerde yol raporunun taşıyıcı tarafından ilgili mühendislik firmasını bularak, rapor hazırlatılması istenmektedir ve tüm masrafları taşıyıcı firma ödemektedir.

Karayolları kanununda belirtilen ölçülerin dışındaki araçların, gabari dışı araçlar, boş oldukları halde karayollarına çıkmaları, trafikte seyretmeleri izne tabi olmaktadır. Standart dışı aracın tamiri bakımı gibi belge amaçlı trafikte hareket etmeleri eskort ve izin belgesi ile mümkün olmaktadır, bu bir artı maliyeti getirmektedir (Yücel, 2015: 2-8).

Ayrıca 150 ton ve üzeri taşımalarda, mühendislik firmaları tarafından, yol raporunun düzenlenerek taşıyıcı tarafından alınması yüksek maliyetlere ulaşmaktadır. Ağır yük taşımalarda sadece gündüz taşımaya izin verilmektedir (Yücel, 2015: 2-8). Sonuç olarak Türkiye bölgesi etrafında ortaya çıkan ağır tonajlı yükler, maliyetleri düşük düzeyde olan ülkelere kaymaktadır. Dolayısıyla Türkiye mevzuat yetersizliği ve yüksek maliyet kalemleri nedeni ile rekabet edememektedir.

AB ülkelerindeki mevzuat ve uygulamaların, ülkemiz mevzuat ve uygulamaları ile karşılaştırıldığında, ortaya çıkan büyük farklılıklar ve ülkemizin mevzuatının güncelliğini yitirmesi, özel yük taşımalarda görülen sorunların başında gelmektedir.

UND ve bazı kurumların yardımı ile önerilen “Ağır ve Havaleli Yüklerin Taşınmasına İlişkin Yönetmelik” taslağı çalışmasında AB’ye uyum dikkate alınarak yol izin belgelerinin 15 gün geçerlilik süresi ve 3 yıllık geçerlilik süresine sahip olması önerilmektedir (Nuhoğlu, 2015: 5-25).

 

2012 yılında Karayolları Genel Müdürlüğünden 60 bin adet özel yük izin belgesi alınmıştır (Keçeci, 2012: 3-18). Ağır yük taşıma potansiyelinin çok yüksek olduğu verilerden anlaşılmaktadır.

 

 Sonuç

Yirmi yıl önce sadece ağır sanayinin kısıtlı miktarlarda ihtiyaç duyduğu proje taşımacılığı günümüzde adeta tüm sektörlere yayılmıştır. Başta enerji olmak üzere uzay ve havacılık, ulaştırma gibi sektörler de gabari dışı taşımacılığın belli başlı müşterileri olmaktadır. Ağır taşımaya yurtiçinde ihtiyaç duyulduğu gibi yurtdışında da yoğun talep duyulmaktadır.

Ağır yük taşıyıcılığı uzmanlık gerektiren bir iş koludur. Türkiye’de çok sayıda firma bu alanda çalışmaktadır. Firmalar yurtiçi ve yurtdışı proje taşımacılığı yapmaktadırlar. Birçok Türk firmasının en zorlu pazarlardan biri olan Avrupa Birliği’nde tüm kuralları yerine getirerek Türkiye’den AB’ye nakliye yapmaktalar ve Avrupa Birliği içinde bir ülkeden birlik içindeki başka bir ülkeye, doğusundan batısına, kuzeyinden güneyine ağır yükleri AB taşımacılık kuralları içinde taşıyabilmektedirler. Ayrıca AB’den Rusya gibi Norveç gibi birlik dışı ülkelere de taşıma yapabilmektedirler.

Türkiye batısının yanında doğusunda da proje yük taşımacılığında ilk sıralarda gelen ülkedir. Özellikle limanlarını kullanarak başta Irak olmak üzere İran, Azerbaycan, Gürcistan ve Türk Cumhuriyetlerine ağır yük nakliyesi yapmaktadır.

Proje taşımacılığını, yeni keşfedilen bir sektör olarak görebiliriz. Deneyimin ve mühendislik bilgilerinin ön plana çıktığı bir sektördür. Bu nedenle, Türkiye’nin sektörde avantajı oldukça büyüktür. Başta karayolu taşımacılık olmak üzere, Türkiye’de nakliyeciler sadece karayolunda değil tüm taşıma modlarında ve kombine taşıma işi yapabilmektedir. Sektörün çarpan etkisi çok büyüktür, proje taşımacılığı başta ihracat yapan sektörleri desteklerken, yeni ihracatçı olabilecek sektörleri, şehirleri ve ihracata yeni açılacak firmaları teşvik etmekte cesaretlendirmektedir. Ayrıca kaldırma ve vinç sektörü, proje taşımacılığı ile birlikte kapasitesini artırmakta, sektörü çok yakından takip ederek, yeni yatırımlarını yönlendirmektedirler. Dorse, karasör ve römork gibi sektörler, proje taşımacılığından doğrudan etkilenmektedir.

Özellikle yol izinleri alanında görülen mevzuat eksikleri başta UND olmak üzere, üniversitelerimiz ve taşıyıcılar tarafından, ağır yük taşıma konusunda yeni mevzuat düzenlemelerine önderlik ederek, ulaştırma bakanlığı ile birlikte çalışma gayretindedirler. Sektör büyüdükçe, uluslararası alana yayıldıkça, mevzuat yetersizliklerinin ortaya çıkması sık görülen gelişmelerdendir. Yurtiçi mevzuatın diğer ülkelerdeki mevzuattan üstün olması sektörün ihracat kalemini olumlu yönde etkileyecektir.

 

Kaynaklar

A Guide to Oversize and Heavy Transport through Klaipeda Port, 2011.

Çalış A. (2003) İhracatta Nakliyat (Incoterms, Taşıma, Sigorta), İGEME Yayınları, Ankara.

European Commission Directorate-General For Energy And Transport, “European Best Practice Guidelines for Abnormal Road Transports” 2005.

İlgün H. H. (2014) “Özel izin Özel yük Taşıma İzinleri”, Karayolları Genel Müdürlüğü, Trafik Güvenliği Dairesi Başkanlığı, İstanbul.

Keçeci A (2012), “Türkiye’de Karayolu Taşımacılığı”, Dış İşleri Bakanlığı,http://www.mfa.gov.tr/turkiye_de-karayolu-tasimaciligi-

.tr.mfa

New Jersey Administrative Code (2013) Courtesy copy of NJAC 13:18-1. http://www.state.nj.us/transportation/about/rules/pdf/chapter32truckacc ess.pdf

Prozzi J., Murphy M. Ve diğerleri (2012), “Oversize/overweight Vehicle PermitFee Study”, VCTRUTSA Technical Report, Texas USA.

TOBB, 2014. Türkiye Ulaştırma ve Lojistik Sektörü Meclisi Sektör Raporu, http://www.karid.org.tr/upload/data/Image/TOOB_ulastirma_kitap_201 5.pdf

Nuhoğlu Ç. Ö. (2015) “Proje ve Ağır Yük Taşımacılığında AB Standardı”, UND’nin Sesi, Uluslararası Nakliyeciler Derneği Yayın Organı, Sayı:319, ss.40.

Yıldıztekin A. (2014) “Taşımanın Az Bilinen Sayfası Proje Lojistiği”, Pencere, yıl:5, Sayı:19.

Yücel A. (2015) “Proje Taşımacılığı için Mevzuat Taslağı Hazır Söz Bakanlıkta” Seyir Defteri, http://www.dunya.com/guncel/logistigin-yol- haritasi-yeniden-ciziliyor 2441164.htm.

Experts Ulaştırma Depolama ve Dağıtım Ltd.Şti

Lojistik Çözümler Yükleme, Lojistik Çözümler Yük Taşıma, Lojistik Çözümler Taşımacılık, Lojistik Çözümler Nakliye, Lojistik Çözümler Nakliyat, Lojistik Çözümler Ev Eşyası, Lojistik Çözümler Nedir, Lojistik Çözümler Lojistik, Lojistik Çözümler Yük, Lojistik Çözümler Eşya, Lojistik Çözümler Yükleme, Lojistik Çözümler Yükleme Nedir, Lojistik Çözümler Nakliye Firmaları, Lojistik Çözümler Gaziantep Nakliye Firmaları, Lojistik Çözümler Gaziantep Şehirler Arası Nakliye, Lojistik Çözümler Şehirler Arası Taşımacılık Firmaları, Lojistik Çözümler Şehir İçi Parsiyel, Lojistik Çözümler Lojistik, Lojistik Çözümler Depolama, Lojistik Çözümler Ağırlık, Lojistik Çözümler Yük, Lojistik Çözümler Taşıma, Lojistik Çözümler Taşma, Lojistik Çözümler Kargo, Lojistik Çözümler Ambar, Lojistik Çözümler Ambarı, Lojistik Çözümler Ambarları, Lojistik Çözümler Taşımaları, Lojistik Çözümler Yüklemeleri, Lojistik Çözümler Proje Taşıma, Lojistik Çözümler Danışmanlık, Lojistik Çözümler Verimlilik, Lojistik Çözümler Nakliye Fiyatı, Lojistik Çözümler Gaziantep Ambarı, Lojistik Çözümler İstanbul Ambarı, Lojistik Çözümler İzmir Ambarı, Lojistik Çözümler Diyarbakır Ambarı, Lojistik Çözümler Ankara Ambarı, Lojistik Çözümler Bursa Ambarı, Lojistik Çözümler Gebze Ambarı, Lojistik Çözümler Çorlu Ambarı, Lojistik Çözümler Kocaeli Ambarı, Lojistik Çözümler Adana Ambarı, Lojistik Çözümler Konya Ambarı, Lojistik Çözümler Kayseri Ambarı, Lojistik Çözümler Antalya Ambarı, Lojistik Çözümler Erzurum Ambarı, Lojistik Çözümler Malatya Ambarı, Lojistik Çözümler Elazığ Ambarı, Lojistik Çözümler Samsun Ambarı, Lojistik Çözümler Gaziantep Nakliyat, Lojistik Çözümler İstanbul Nakliyat, Lojistik Çözümler İzmir Nakliyat, Lojistik Çözümler Diyarbakır Nakliyat, Lojistik Çözümler Ankara Nakliyat, Lojistik Çözümler Bursa Nakliyat, Lojistik Çözümler Gebze Nakliyat, Lojistik Çözümler Çorlu Nakliyat, Lojistik Çözümler Kocaeli Nakliyat, Lojistik Çözümler Adana Nakliyat, Lojistik Çözümler Konya Nakliyat, Lojistik Çözümler Kayseri Nakliyat, Lojistik Çözümler Antalya Nakliyat, Lojistik Çözümler Erzurum Nakliyat, Lojistik Çözümler Malatya Nakliyat, Lojistik Çözümler Elazığ Nakliyat, Lojistik Çözümler Samsun Nakliyat, Lojistik Çözümler Gaziantep Taşıma, Lojistik Çözümler İstanbul Taşıma, Lojistik Çözümler İzmir Taşıma, Lojistik Çözümler Diyarbakır Taşıma, Lojistik Çözümler Ankara Taşıma, Lojistik Çözümler Bursa Taşıma, Lojistik Çözümler Gebze Taşıma, Lojistik Çözümler Çorlu Taşıma, Lojistik Çözümler Kocaeli Taşıma, Lojistik Çözümler Adana Taşıma, Lojistik Çözümler Konya Taşıma, Lojistik Çözümler Kayseri Taşıma, Lojistik Çözümler Antalya Taşıma, Lojistik Çözümler Erzurum Taşıma, Lojistik Çözümler Malatya Taşıma, Lojistik Çözümler Elazığ Taşıma, Lojistik Çözümler Samsun Taşıma, Lojistik Çözümler Gaziantep Parsiyel, Lojistik Çözümler İstanbul Parsiyel, Lojistik Çözümler İzmir Parsiyel, Lojistik Çözümler Diyarbakır Parsiyel, Lojistik Çözümler Ankara Parsiyel, Lojistik Çözümler Bursa Parsiyel, Lojistik Çözümler Gebze Parsiyel, Lojistik Çözümler Çorlu Parsiyel, Lojistik Çözümler Kocaeli Parsiyel, Lojistik Çözümler Adana Parsiyel, Lojistik Çözümler Konya Parsiyel, Lojistik Çözümler Kayseri Parsiyel, Lojistik Çözümler Antalya Parsiyel, Lojistik Çözümler Erzurum Parsiyel, Lojistik Çözümler Malatya Parsiyel, Lojistik Çözümler Elazığ Parsiyel, Lojistik Çözümler Samsun Parsiyel, Lojistik Çözümler Gaziantep Komple Taşıma, Lojistik Çözümler İstanbul Komple Taşıma, Lojistik Çözümler İzmir Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Diyarbakır Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Ankara Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Bursa Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Gebze Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Çorlu Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Kocaeli Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Adana Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Konya Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Kayseri Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Antalya Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Erzurum Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Malatya Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Elazığ Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Samsun Komple Taşıma, Lojistik Çözümler Gaziantep FTL Taşıma, Lojistik Çözümler İstanbul FTL Taşıma, Lojistik Çözümler İzmir FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Diyarbakır FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Ankara FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Bursa FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Gebze FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Çorlu FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Kocaeli FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Adana FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Konya FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Kayseri FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Antalya FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Erzurum FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Malatya FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Elazığ FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Samsun FTL Taşıma, Lojistik Çözümler Gaziantep Depolama, Lojistik Çözümler İstanbul Depolama, Lojistik Çözümler İzmir Depolama, Lojistik Çözümler Diyarbakır Depolama, Lojistik Çözümler Ankara Depolama, Lojistik Çözümler Bursa Depolama, Lojistik Çözümler Gebze Depolama, Lojistik Çözümler Çorlu Depolama, Lojistik Çözümler Kocaeli Depolama, Lojistik Çözümler Adana Depolama, Lojistik Çözümler Konya Depolama, Lojistik Çözümler Kayseri Depolama, Lojistik Çözümler Antalya Depolama, Lojistik Çözümler Erzurum Depolama, Lojistik Çözümler Malatya Depolama, Lojistik Çözümler Elazığ Depolama, Lojistik Çözümler Samsun Depolama, Lojistik Çözümler Gaziantep Taşıma Lojistik Çözümler İstanbul Taşıma Lojistik Çözümler İzmir Taşıma Lojistik Çözümler Diyarbakır Taşıma Lojistik Çözümler Ankara Taşıma Lojistik Çözümler Bursa Taşıma Lojistik Çözümler Gebze Taşıma Lojistik Çözümler Çorlu Taşıma Lojistik Çözümler Kocaeli Taşıma Lojistik Çözümler Adana Taşıma Lojistik Çözümler Konya Taşıma Lojistik Çözümler Kayseri Taşıma Lojistik Çözümler Antalya Taşıma Lojistik Çözümler Erzurum Taşıma Lojistik Çözümler Malatya Taşıma Lojistik Çözümler Elazığ Taşıma Lojistik Çözümler Samsun Taşıma Lojistik Çözümler Trabzon Taşıma